Kalla kulor förlag har satsat hårt för att skapa en nyfikenhet på Boel Bermanns bok Den nya människan. I sambande med releasen av Bermanns debutroman har förlaget släppt extramaterial i form av inlästa kapitel, elektroniska vykort med platser och citat från boken och till sist en boktrailer.

Boken är ett led i Kalla Kulors utökade satsning på e-böcker, och under hösten kommer olika e-bokssamarbeten med Den nya människan i fokus att genomföras. Målet är att bli en drivande del av e-bokens ökade närvaro på den svenska marknaden. Inspirerade av musik- och dataspelsbranschen vill förlaget överraska och hitta nya sätt att nå fram till målgrupper.

Jag tycker det är ett spännande koncept, att bygga upp intresset för en enskild bok på det här viset. Boktrailers som sprids bland bokbloggar har blivit allt vanligare, men jag tror att det går att göra mer annorlunda marknadsföring än så. Detta är ett bra exempel på en linje som förlagen kan välja att gå. I det här fallet, då det handlar om en dystopi, tycker jag att de har träffat helt rätt.

Kalla kulors youtube-sida hittar ni alla klipp.

Kalla kulor satsar på marknadsföring för e-bok

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *